p. uč. Maňáková

 

Matematika

6.třída – podívat se na video https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=du5G8p2vKXI&feature=emb_logo

Přečíst v učebnicistr.71 žlutý rámeček dole a str.73 žlutý rámeček nahoře- děl.9 (domácí úlohy budou zaslány v pondělí na mail)

7.třída – podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=Iasb1qfGhtg Přečíst v učebnici str.128 žlutý rámeček nahoře (domácí úlohy budou zaslány v pondělí na mail)

8.třída – podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=iL6awqCDvEU od času 5.55 do 12.59. Přečíst v učebnici str. 84 žlutý rámeček (domácí úlohy budou zaslány v pondělí na mail)

9.třída – podívat na video https://www.youtube.com/watch?v=NbpsUQKLqFo po čas 12.49, znovu přečíst str. 43 žlutý rámeček rostoucí, klesající a konstantní funkce. (domácí úlohy budou zaslány v pondělí na mail)

 

Chemie 8. a 9.třída

Domácí úkoly na příští týden : posílám seznam pár pokusů, které si můžete sami doma zkusit:

1. Reakce vody, jaru a špinavého talíře

2. Vznik podtlaku, potřebujete: vysavač a prach

3. Vliv mokrého hadru na plochu pevného tělesa

4. Likvidace nebezpečného odpadu ( hrozí vznik smrtelných výparů z koše)

Užijte si víkend  a další týden a  pomáhejte rodičům!!!

 

p. ředitel Dosoudil

Dějepis:

IX. ročník:

  • téma – roky 1965 – 1970

 

Nejprve malá odbočka do období druhé světové války – tento týden bylo výročí masakru v Katyni:

 

https://www.slavne-dny.cz/episode/10005138/den-kdy-vedeni-sssr-schvalilo-katynsky-masakr-5-unor

 

V Číně došlo v roce 1966 ke „kulturní revoluci“:

https://www.slavne-dny.cz/episode/10002277/den-kdy-zacala-cinska-kulturni-revoluce-16-kveten

 

V USA začala vlna hippies (1967):

https://www.slavne-dny.cz/episode/650280/den-kdy-zacala-zlata-era-hippies-14-leden

 

A došlo k tragédii Apolla 1 (1967):

https://www.slavne-dny.cz/episode/10015801/den-zkazy-apolla-1-27-leden-1967

 

Dění v ČSSR – období pražského jara a následná okupace vojsk Varšavské smlouvy:

https://www.youtube.com/watch?v=GS4mXRaIFfo

https://www.youtube.com/watch?v=CNEJP8X5g5c

https://www.slavne-dny.cz/episode/831212/den-okupace-ceskoslovenska-vojsky-varsavske-smlouvy-21-srpen

 

Z kultury a vědy:

Kreslíř Rychlých šípů: https://www.slavne-dny.cz/episode/10000986/rychle-sipy-rozhovor-s-kreslirem-marko-cermakem

 

První transplantace: https://www.slavne-dny.cz/episode/777763/den-prvni-transplantace-srdce-3-prosinec

 

A na závěr – odplata pro jednoho vraha … https://www.slavne-dny.cz/episode/762007/den-kdy-byl-popraven-che-guevara-9-rijen

 

Anglický jazyk:

  1. nová gramatika – WOULD / COULD / SHOULD – přečíst text + příklady
  2. ÚKOL !!! – napište krátké pojednání (in English) o tom „Jak se cítím v tyto dny“ – popište vaši situaci, pocity, každodenní činnosti … krátce, max. rozsah A5

Těším se na texty …

 

Cvičení:

https://www.helpforenglish.cz/article/2017081304-have-you-ever-cviceni

 

Doporučuji sledovat english movies, serials, cartoons … use youtube … you can do some exercises on these websites:

https://www.helpforenglish.cz/

https://www.englisch-hilfen.de/en/

nebo školní aplikaci na www.didakta.cz

Přístupové kódy Login: crna1484@didakta.cz                                                                                                                                 

                            Heslo: 76ZX

 

p. uč. Horáčková

Přírodopis + zeměpis

Online výuka:

  1. třída: 23.4. v 11:00
  2. třída: 23.4. v 9:30
  3. třída: 21.4. v 11:00
  4. třída: 21.4. v 9:30

 

Úkoly:

  1. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail a v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 30 – úkoly č. 1., 2. a 3., str. 31 – úkol č. 2.
  2. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail, v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 33 – úkoly č. 1. a 3. (v tomto úkolu je chybně uveden jitrocel, místo něj si napište rybíz), str. 34 – úkoly č. 2. a 4. a stále vypracovávat slepou mapu Austrálie, případně ji zaslat ke kontrole na můj mail
  3. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail
  4. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail

 

Moje mailová adresa je stále připravená na vaše dotazy: horackova.zskuzelov@tiscali.cz

 

 

p. uč. Vachunová

Němčina

  1. třída

– opakovat slovíčka i gramatiku

– uč. str .37 cv. 9 do Deutsch ( začni velkými písmeny )

– prac. sešit str. 29 cv. 14 ( spojit a napsat na volné řádky )

  1. třída

– opakovat slovíčka a gramatiku

– uč. str. 76 cv. 2b  Kde kdo bydlí? Kde je to? – přepsat do Deutsch

– prac. sešit str. 68 cv. 1,2

  1. třída

– prac. sešit str. 41 cv. 12,13 – doplnit

– pokud je to možné, stále si opakujte slovíčka a gramatiku

Na závěr opět něco na zub:

Jogurtový koláč

2 hrnky polohrubé mouky, 1 hrnek třtinového (je zdravější) nebo krystalového cukru, 400 ml bílého jogurtu (velký kelímek), 1,5 dcl mléka, 0,5 dcl oleje, 1 prdopeč ( prášek do pečiva), 2 lžíce kakaa, 1 lžička jedlé sody, půlka čokolády (nakrájet nadrobno), čokoládová poleva

Vše smícháme dohromady, vylijeme na vymazaný a vysypaný plech a pečeme asi 25 minut při 175 stupních. Polijeme polevou. Možné ozdobit zakysanou smetanou. Dobrou chuť.

 

p. uč. Trýska

6. třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – starověké Řecko po řecké umění uč. str. 85 ( dle rozeslaných emailů žákům)

Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva po teplotu – uč. str. 129 (dle rozeslaných emailů žákům). Dále procvičování převodů jednotek (délka, objem, hmotnost, hustota, čas).

Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list.    Doporučená videa a procvičování v emailech.

 Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

7. třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – Pozdní středověk po Vladislava Jagellonského – uč.str.85. ( dle rozeslaných emailů žákům)

Procvičování a testování na www.didakta.cz.     Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – tlak v tekutinách a vlastnosti plynů po měření atmosférického tlaku – uč. str. 139. ( dle rozeslaných emailů žákům) – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. video:youtube –  Rande s fyzikou.

Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz.   Doporučená videa a procvičování v emailech.

 Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

 8.třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – svět se mění – nové velmoci – boj o kolonie – druhá fáze průmyslové revoluce – nové objevy a vynálezy – Bachův absolutismus – po Rakousko-Uherské vyrovnání  – uč. str. 85( dle rozeslaných emailů žákům)

Procvičování a testování na www.didakta.cz        Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – el. proud, el, napětí, zdroje el. napětí, el. odpor – na čem závisí – značky, jednotky, výpočet.

Spojování rezistorů – výpočet  – uč. str. 148 ( dle rozeslaných emailů žákům)

Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz      Doporučená videa a procvičování v emailech.

 Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

9. třída

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – světelné jevy, optika, jaderná energie po jaderný reaktor. uč. str. 140. Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz  Uvolňování jaderné energie ( dle rozeslaných emailů žákům).      Doporučená videa a procvičování v emailech.

 Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

 

 

p. uč. Myšulková

ČESKÝ  JAZYK

  1. třída

Mluvnice  –  str. 61 cv. 4 – opsat do sešitu, věty netvořit, použijte vzor mladý a jarní

str. 61 cv. 5 – opsat do sešitu, pouze doplnit chybějící písmena

Do pátku 24. dubna mně pošlete, prosím, ofocená všechna cvičení, která jsem

vám od 13. března zadala. Je to jedno, jestli v jednom mailu nebo ve více, chci

zkontrolovat, jestli doma plníte úkoly podle mých pokynů. Když bude nějaký

problém, ozvěte se.

Literatura  –  vyberte si dva články z Čítanky, které jsem vám od 13. března zadala a které se vám

nejvíce líbily a napište z nich do sešitu krátký obsah, o čem se v nich píše(asi 5 -8 vět

z každého článku). Kdo nemá Čítanku, napíše to z vlastních článků.

Ofoťte to taky, prosím, a pošlete na mou mailovou adresu.

Sloh  –  také pošlete, prosím, vaši slohovou práci na téma „Velikonoce“.

  1. třída

Mluvnice  –  v učebnici na straně 60 opište dva modré rámečky – synonyma a antonyma

str. 60 cv. 1 nahoře  – napsat do sešitu synonyma

str. 61 cv. 2 nahoře – napsat do sešitu antonyma

Do pátku 24. dubna mně pošlete, prosím, ofocená všechna cvičení, která jsem

vám od 13. března zadala. Je to jedno, jestli v jednom mailu nebo více, chci

zkontrolovat, jestli doma plníte úkoly podle mých pokynů. Když bude nějaký

problém, ozvěte se.

Literatura  –  vyberte si dva články z Čítanky, které jsem vám od 13. března zadala a které se vám

nejvíce líbily a napište z nich do sešitu krátký obsah, o čem se v nich píše (asi

8 – 10 vět z každého článku). Ofoťte to taky, prosím, a pošlete na mou mailovou adresu.

Sloh – také pošlete, prosím, vaši slohovou práci na téma „Velikonoce“.

  1. třída

Mluvnice  –  str. 73 cv. 2 – napsat do sešitu, číslicemi určit nad slova slovní druhy

str. 73 – přepsat do sešitu rámeček Pozor!

str. 73 cv. 3 – opsat do sešitu a slovní druhy určit pouze u těch stejných slov, která se

vyskytují  ve dvou nebo třech větách za sebou (po pomlčku)

Do pátku 24. dubna mně pošlete, prosím, ofocená všechna cvičení, která jsem

vám od 13. března zadala. Je to jedno, jestli v jednom mailu nebo ve více, chci

zkontrolovat, jestli doma plníte úkoly podle mých pokynů. Když bude nějaký problém,

ozvěte se.

Literatura  –  vyberte si dva články z Čítanky, které jsem vám od 13. března zadala a které se vám

nejvíce líbily a  napište z nich do sešitu krátký obsah, o čem se v nich píše (asi  10 vět

z každého článku). Ofoťte to taky, prosím, a pošlete na mou mailovou adresu.

Sloh  –  také pošlete, prosím, vaši slohovou práci na téma „Velikonoce.“

David  –  napsat a ofotit str. 65 cv. 1 a, b,

ofotit a poslat slohovou práci na téma „Velikonoce“ (asi 10 vět)

přečíst libovolný článek z Čítanky a pomocí 5 vět napsat, o čem pojednává

  1. třída (žáci bez přijímacích zkoušek)

Mluvnice  –  str. 46 cv. 15 a – doplnit

str. 48 cv. 1 – pouze doplnit vynechaná písmena

Do pátku 24. dubna mně pošlete, prosím, ofocená všechna cvičení, která jsem vám

od 13. března zadala. Je to jedno, jestli v jednom mailu nebo ve více, chci zkontrolovat,

jestli doma plníte úkoly podle mých pokynů.

Literatura  –  vyberte si dva články z Čítanky, které jsem vám od 13. března zadala a které se vám

nejvíce líbily a napište z nich do sešitu krátký obsah, o čem se v nich píše (asi 10 – 12 vět

z každého článku). Ofoťte to taky, prosím, a pošlete na mou mailovou adresu.

Sloh  –  také pošlete, prosím, vaši slohovou práci na téma „Velikonoce“.

 ivanamysulkova@seznam.cz

 

p. uč. Jurenová

 

AJ – 3.třída

  1. Co tak se naučit/zopakovat písničku? https://www.youtube.com/watch?v=HNTHgQiZNm4 Rozumíš všem pokynům?
  2. Zopakujte si slovíčka a výrazy z lekce 7
  3. Vraťte se zpět k broukům na str.35, opět si zkuste popsat nějakého brouka a přečtěte si otázky a odpovědi v bublinách.

Př. HAS the bug/the monster/it GOT four hands/a big head,….? Yes, it has. / No, it hasn´t.

  • Zapiš si tento příklad do gramatiky
  1. Procvič si tyto otázky a odpovědi v pracovním sešitě na str. 35 – nejprve si každou otázku nahlas přečti, přelož, odpověz a zapiš do řádků.
  2. Brouky si můžeš vybarvit :)

AJ – 4.třída

  1. Pracovní sešit str.36, cv.5 (+ při tom si na zopakování můžeš otevřít i učebnice str.36) – Tvým úkolem je přiřadit správné slovo z rámečku do vět – slova si můžeš vyškrtávat.
  2. Zkus tyto věty přeložit a přepsat do gramatiky (ze zadní strany)
  1. Podle cvičení 5 napiš o své škole/třídě ve cvičení 6

AJ – 5.třída

  1. Zopakuj si slovní zásoby 4A/B + přidej si C (slovní zásobu máš také v učebnici str. 44, cv.1 i s obrázky)
  2. Pracovní sešit s. 36, cv. 1-3
  3. Zopakuj si tvoření přítomného času prostého v kladných větách
  4. Teď se naučíme tvořit zápor – negative – tvým úkolem je pročíst si tvoření záporu v daném čase v prac.sešitě str.69 (4.4. Přítomný čas prostý – zápor) a PŘEPSAT si zápis do gramatiky (nemusíte opisovat všechna slovesa, stačí pár příkladů).

Upozornění – používat můžete buď zkrácené tvary, jak máte uvedené v prac.sešitě anebo úplné:

DO NOT = DON´T – Př. Tom and Paul do not/don´t play computer games (Tom a Pavel nehrávají počítačové hry)

DOES NOT = DOESN´T  – Př. Linda does not / doesn´t speak French. (Linda nemluví francouzsky)

 

Pravidla si ZAPAMATUJ! Posílám také nějaké stránky online, které vám mohou pomoci k zapamatování.

https://www.youtube.com/watch?v=Jz7BPcnqlXc

https://open.books4languages.com/english-a1-grammar-cs/chapter/present-simple-negative/

  1. Procvičování v pracovním sešitě str. 36, cv.4
  2. Podobné procvičování online zde

https://agendaweb.org/exercises/verbs/do-does-exercises/negative-1.htm

AJ – 6.třída

  1. Srovnání přítomných časů (prostý a průběhový) – nejprve si opět připomeň, kdy dané časy používáme a stavbu vět. Poté přejdi na cvičení online zde

https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet

Instrukce:

Na této stránce si najdi oddíl GRAMMAR  -> Tenses -> talking about the present

Projděte si postupně všechna cvičení od prvního do posledního (stačí 10 vět u každého cvičení – v případě, že nemáš s větami problémy).  Vy jste šikovní, zkuste tedy rovnou střední verzi😉  (pokud by měl někdo velké problémy, vraťte se k lehčí verzi).

(Nevýhodou /anebo výhodou?:) této stránky je, že se vám po určitém čase zablokuje a pokračovat můžete až později) – Tedy je to výzva – kdo udělá co nejvíc (správně vyplněných) cvičení co nejrychleji?:)

Přečti si českou větu nahoře -> poskládej slova do správného pořadí – POZOR: V některých větách může být 1 nebo více slov nadbytečných!

  1. Teď trošku oddechu v praxi https://www.youtube.com/watch?v=tVuVrVr4dvI

AJ – 7.třída

  1. Practising reading comprehension – přečti si text na dané stránce https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading/elementary-a2-reading/films-entertainment

Udělej k němu všechna 3 cvičení (ordering – seřadit do správného pořadí; true or false – pravda nebo lež; multiple choice – výběr z možností)

  1. Listening tasks (poslechová cvičení)
  • Projdi si všechna cvičení (multiple-choice; gap fill typing)

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/going-cinema

AJ – 8.třída

  1. Opakování všech nepravidelných sloves + předpřítomného času prostého (+,-,?)
  2. Ve videu se zaměřte na (pro některé) nová slovíčka NEVER = NIKDY; EVER = NĚKDY, která se vztahují k tomuto času (zapište si je do gramatik – viz přečti si používání v pracovním sešitě str.72; 5.5) + v učebnici v textu na str.58

https://www.youtube.com/watch?v=hlzLeX2ijAU

  1. Můžeš si přečíst pravidla také na této stránce + udělej úkol dole na stránce https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-4147.php (doplň never / ever podle významu, potom dej CHECK)
  2. Procvičování v sešitě str. 47, cv. 4 – podívejte se na dotazník, ve kterém se vás Brad ptá otázky, jestli už jste NĚKDY dělali danou činnost v tabulce. Následně mu odpovídáte podle pravdy (viz příklad) + cv. 5 – zde už se ptáte, jestli někdy dělal danou činnost Trevor (takže 3.osoba).
  3. Teď něco na oddech https://www.youtube.com/watch?v=XUIJ9pBDlHs (zaměřte se na užití daného času)

 

p. uč. Hrbáč 3. třída

Český jazyk

Měli bychom už umět všechna vyjmenovaná slova po S. Tento týden tedy prosím naučit se zpaměti vyjmenovaná slova po V v učebnici na straně 86 a dále prosím udělat stranu 87. V pracovním sešitě pak udělejte pouze stranu 24. Opět připomínám pomůcku pro rodiče – z druhé strany pracovního sešitu jsou výsledky všech cvičení :-). Jinak samozřejmě doporučuji webové stránky Didakta.cz  část Vyjmenovaná slova, kde se děti mohou hravou formou vyjmenovaná slova (mohou si navolit která vyjmenovaná slova se mají zobrazovat) učit i opakovat.

Matematika

Strana 101 Nakupujeme oděvy – můžete zkusit nepovinně na folii. Strana 102 Kruh – prosím podívejte se na tuto webovou stránku, jsou tam pod sebou tři velmi názorná videa o kružnici a kruhu:

https://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-3/video/str-47/

Procvičování strany 103-105 – je zde mimo jiné jednoduché opakování převodů jednotek délky (centimetry a metry) a jednotek obsahu (litry a hektolitry). Pozor – pokud je někde u příkladů uvedeno vypočítej písemně, vždy to znamená sčítat nebo odčítat pod sebou (i když jsou příklady psány vedle sebe!). U slovních úloh zkuste jednou za čas kompletní zápis slovního úkolu i se všemi jeho částmi (zápis, výpočet, odpověď – děti to umí), ale většinou stačí, když si Vaše děti úkol přečtou a napíší pouze výpočet – odpověď Vám mohou říci ústně. Jak správně zapsat slovní úlohu najdete na webové stránce (opět jsou zde tři videa pod sebou) zde:

https://www.matyskova-matematika.cz/7-dil/video/str-4/

Jinak prosím pořád dokolečka opakovat všechny násobilky od 1 do 10. A stále platí – není potřeba dělat vždy úplně celou stránku. Pokud tomu děti rozumí, stačí každý den jen pár příkladů na procvičení.

Prvouka

V učebnici si přečtěte strany 57 a 58 Části těla kvetoucích rostlin a stranu 59 Chráněné, léčivé a jedovaté rostliny. V pracovním sešitě pak prosím doplňte podle učebnice strany 49 a 50 (pomůcka – na str. 50 úplně dole zleva doprava jsou na obrázcích heřmánek, mateřídouška, jitrocel a divizna).

V případě jakýchkoliv otázek či nejasností pište prosím na můj email martin.hrbac@post.cz nebo volejte na mé číslo uvedené v ŽK.