p. uč. Maňáková
Matematika
6.třída – podívat se na video https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=du5G8p2vKXI&feature=emb_logo
Přečíst v učebnicistr.71 žlutý rámeček dole a str.73 žlutý rámeček nahoře- děl.9 (domácí úlohy budou zaslány v pondělí na mail)
7.třída – podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=Iasb1qfGhtg Přečíst v učebnici str.128 žlutý rámeček nahoře (domácí úlohy budou zaslány v pondělí na mail)
8.třída – podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=iL6awqCDvEU od času 5.55 do 12.59. Přečíst v učebnici str. 84 žlutý rámeček (domácí úlohy budou zaslány v pondělí na mail)
9.třída – podívat na video https://www.youtube.com/watch?v=NbpsUQKLqFo po čas 12.49, znovu přečíst str. 43 žlutý rámeček rostoucí, klesající a konstantní funkce. (domácí úlohy budou zaslány v pondělí na mail)
Chemie 8. a 9.třída
Domácí úkoly na příští týden : posílám seznam pár pokusů, které si můžete sami doma zkusit:
1. Reakce vody, jaru a špinavého talíře
2. Vznik podtlaku, potřebujete: vysavač a prach
3. Vliv mokrého hadru na plochu pevného tělesa
4. Likvidace nebezpečného odpadu ( hrozí vznik smrtelných výparů z koše)
Užijte si víkend a další týden a pomáhejte rodičům!!!
p. ředitel Dosoudil
Dějepis:
IX. ročník:
- téma – roky 1965 – 1970
Nejprve malá odbočka do období druhé světové války – tento týden bylo výročí masakru v Katyni:
https://www.slavne-dny.cz/episode/10005138/den-kdy-vedeni-sssr-schvalilo-katynsky-masakr-5-unor
V Číně došlo v roce 1966 ke „kulturní revoluci“:
https://www.slavne-dny.cz/episode/10002277/den-kdy-zacala-cinska-kulturni-revoluce-16-kveten
V USA začala vlna hippies (1967):
https://www.slavne-dny.cz/episode/650280/den-kdy-zacala-zlata-era-hippies-14-leden
A došlo k tragédii Apolla 1 (1967):
https://www.slavne-dny.cz/episode/10015801/den-zkazy-apolla-1-27-leden-1967
Dění v ČSSR – období pražského jara a následná okupace vojsk Varšavské smlouvy:
https://www.youtube.com/watch?v=GS4mXRaIFfo
https://www.youtube.com/watch?v=CNEJP8X5g5c
Z kultury a vědy:
Kreslíř Rychlých šípů: https://www.slavne-dny.cz/episode/10000986/rychle-sipy-rozhovor-s-kreslirem-marko-cermakem
První transplantace: https://www.slavne-dny.cz/episode/777763/den-prvni-transplantace-srdce-3-prosinec
A na závěr – odplata pro jednoho vraha … https://www.slavne-dny.cz/episode/762007/den-kdy-byl-popraven-che-guevara-9-rijen
Anglický jazyk:
- nová gramatika – WOULD / COULD / SHOULD – přečíst text + příklady
- ÚKOL !!! – napište krátké pojednání (in English) o tom „Jak se cítím v tyto dny“ – popište vaši situaci, pocity, každodenní činnosti … krátce, max. rozsah A5
Těším se na texty …
Cvičení:
https://www.helpforenglish.cz/article/2017081304-have-you-ever-cviceni
Doporučuji sledovat english movies, serials, cartoons … use youtube … you can do some exercises on these websites:
https://www.helpforenglish.cz/
https://www.englisch-hilfen.de/en/
nebo školní aplikaci na www.didakta.cz
Přístupové kódy Login: crna1484@didakta.cz
Heslo: 76ZX
p. uč. Horáčková
Přírodopis + zeměpis
Online výuka:
- třída: 23.4. v 11:00
- třída: 23.4. v 9:30
- třída: 21.4. v 11:00
- třída: 21.4. v 9:30
Úkoly:
- třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail a v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 30 – úkoly č. 1., 2. a 3., str. 31 – úkol č. 2.
- třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail, v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 33 – úkoly č. 1. a 3. (v tomto úkolu je chybně uveden jitrocel, místo něj si napište rybíz), str. 34 – úkoly č. 2. a 4. a stále vypracovávat slepou mapu Austrálie, případně ji zaslat ke kontrole na můj mail
- třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail
- třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail
Moje mailová adresa je stále připravená na vaše dotazy: horackova.zskuzelov@tiscali.cz
p. uč. Vachunová
Němčina
- třída
– opakovat slovíčka i gramatiku
– uč. str .37 cv. 9 do Deutsch ( začni velkými písmeny )
– prac. sešit str. 29 cv. 14 ( spojit a napsat na volné řádky )
- třída
– opakovat slovíčka a gramatiku
– uč. str. 76 cv. 2b Kde kdo bydlí? Kde je to? – přepsat do Deutsch
– prac. sešit str. 68 cv. 1,2
- třída
– prac. sešit str. 41 cv. 12,13 – doplnit
– pokud je to možné, stále si opakujte slovíčka a gramatiku
Na závěr opět něco na zub:
Jogurtový koláč
2 hrnky polohrubé mouky, 1 hrnek třtinového (je zdravější) nebo krystalového cukru, 400 ml bílého jogurtu (velký kelímek), 1,5 dcl mléka, 0,5 dcl oleje, 1 prdopeč ( prášek do pečiva), 2 lžíce kakaa, 1 lžička jedlé sody, půlka čokolády (nakrájet nadrobno), čokoládová poleva
Vše smícháme dohromady, vylijeme na vymazaný a vysypaný plech a pečeme asi 25 minut při 175 stupních. Polijeme polevou. Možné ozdobit zakysanou smetanou. Dobrou chuť.
p. uč. Trýska
6. třída
Dějepis:
Opakování dosud probraného učiva – starověké Řecko po řecké umění uč. str. 85 ( dle rozeslaných emailů žákům)
Doporučená videa a procvičování v emailech.
Fyzika:
Opakování dosud probraného učiva po teplotu – uč. str. 129 (dle rozeslaných emailů žákům). Dále procvičování převodů jednotek (délka, objem, hmotnost, hustota, čas).
Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. Doporučená videa a procvičování v emailech.
Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)
Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo
7. třída
Dějepis:
Opakování dosud probraného učiva – Pozdní středověk po Vladislava Jagellonského – uč.str.85. ( dle rozeslaných emailů žákům)
Procvičování a testování na www.didakta.cz. Doporučená videa a procvičování v emailech.
Fyzika:
Opakování dosud probraného učiva – tlak v tekutinách a vlastnosti plynů po měření atmosférického tlaku – uč. str. 139. ( dle rozeslaných emailů žákům) – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. video:youtube – Rande s fyzikou.
Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz. Doporučená videa a procvičování v emailech.
Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)
Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo
8.třída
Dějepis:
Opakování dosud probraného učiva – svět se mění – nové velmoci – boj o kolonie – druhá fáze průmyslové revoluce – nové objevy a vynálezy – Bachův absolutismus – po Rakousko-Uherské vyrovnání – uč. str. 85( dle rozeslaných emailů žákům)
Procvičování a testování na www.didakta.cz Doporučená videa a procvičování v emailech.
Fyzika:
Opakování dosud probraného učiva – el. proud, el, napětí, zdroje el. napětí, el. odpor – na čem závisí – značky, jednotky, výpočet.
Spojování rezistorů – výpočet – uč. str. 148 ( dle rozeslaných emailů žákům)
Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz Doporučená videa a procvičování v emailech.
Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)
Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo
9. třída
Fyzika:
Opakování dosud probraného učiva – světelné jevy, optika, jaderná energie po jaderný reaktor. uč. str. 140. Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz Uvolňování jaderné energie ( dle rozeslaných emailů žákům). Doporučená videa a procvičování v emailech.
Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)
Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo
p. uč. Myšulková
ČESKÝ JAZYK
- třída
Mluvnice – str. 61 cv. 4 – opsat do sešitu, věty netvořit, použijte vzor mladý a jarní
str. 61 cv. 5 – opsat do sešitu, pouze doplnit chybějící písmena
Do pátku 24. dubna mně pošlete, prosím, ofocená všechna cvičení, která jsem
vám od 13. března zadala. Je to jedno, jestli v jednom mailu nebo ve více, chci
zkontrolovat, jestli doma plníte úkoly podle mých pokynů. Když bude nějaký
problém, ozvěte se.
Literatura – vyberte si dva články z Čítanky, které jsem vám od 13. března zadala a které se vám
nejvíce líbily a napište z nich do sešitu krátký obsah, o čem se v nich píše(asi 5 -8 vět
z každého článku). Kdo nemá Čítanku, napíše to z vlastních článků.
Ofoťte to taky, prosím, a pošlete na mou mailovou adresu.
Sloh – také pošlete, prosím, vaši slohovou práci na téma „Velikonoce“.
- třída
Mluvnice – v učebnici na straně 60 opište dva modré rámečky – synonyma a antonyma
str. 60 cv. 1 nahoře – napsat do sešitu synonyma
str. 61 cv. 2 nahoře – napsat do sešitu antonyma
Do pátku 24. dubna mně pošlete, prosím, ofocená všechna cvičení, která jsem
vám od 13. března zadala. Je to jedno, jestli v jednom mailu nebo více, chci
zkontrolovat, jestli doma plníte úkoly podle mých pokynů. Když bude nějaký
problém, ozvěte se.
Literatura – vyberte si dva články z Čítanky, které jsem vám od 13. března zadala a které se vám
nejvíce líbily a napište z nich do sešitu krátký obsah, o čem se v nich píše (asi
8 – 10 vět z každého článku). Ofoťte to taky, prosím, a pošlete na mou mailovou adresu.
Sloh – také pošlete, prosím, vaši slohovou práci na téma „Velikonoce“.
- třída
Mluvnice – str. 73 cv. 2 – napsat do sešitu, číslicemi určit nad slova slovní druhy
str. 73 – přepsat do sešitu rámeček Pozor!
str. 73 cv. 3 – opsat do sešitu a slovní druhy určit pouze u těch stejných slov, která se
vyskytují ve dvou nebo třech větách za sebou (po pomlčku)
Do pátku 24. dubna mně pošlete, prosím, ofocená všechna cvičení, která jsem
vám od 13. března zadala. Je to jedno, jestli v jednom mailu nebo ve více, chci
zkontrolovat, jestli doma plníte úkoly podle mých pokynů. Když bude nějaký problém,
ozvěte se.
Literatura – vyberte si dva články z Čítanky, které jsem vám od 13. března zadala a které se vám
nejvíce líbily a napište z nich do sešitu krátký obsah, o čem se v nich píše (asi 10 vět
z každého článku). Ofoťte to taky, prosím, a pošlete na mou mailovou adresu.
Sloh – také pošlete, prosím, vaši slohovou práci na téma „Velikonoce.“
David – napsat a ofotit str. 65 cv. 1 a, b,
ofotit a poslat slohovou práci na téma „Velikonoce“ (asi 10 vět)
přečíst libovolný článek z Čítanky a pomocí 5 vět napsat, o čem pojednává
- třída (žáci bez přijímacích zkoušek)
Mluvnice – str. 46 cv. 15 a – doplnit
str. 48 cv. 1 – pouze doplnit vynechaná písmena
Do pátku 24. dubna mně pošlete, prosím, ofocená všechna cvičení, která jsem vám
od 13. března zadala. Je to jedno, jestli v jednom mailu nebo ve více, chci zkontrolovat,
jestli doma plníte úkoly podle mých pokynů.
Literatura – vyberte si dva články z Čítanky, které jsem vám od 13. března zadala a které se vám
nejvíce líbily a napište z nich do sešitu krátký obsah, o čem se v nich píše (asi 10 – 12 vět
z každého článku). Ofoťte to taky, prosím, a pošlete na mou mailovou adresu.
Sloh – také pošlete, prosím, vaši slohovou práci na téma „Velikonoce“.
ivanamysulkova@seznam.cz
p. uč. Jurenová
AJ – 3.třída
- Co tak se naučit/zopakovat písničku? https://www.youtube.com/watch?v=HNTHgQiZNm4 Rozumíš všem pokynům?
- Zopakujte si slovíčka a výrazy z lekce 7
- Vraťte se zpět k broukům na str.35, opět si zkuste popsat nějakého brouka a přečtěte si otázky a odpovědi v bublinách.
Př. HAS the bug/the monster/it GOT four hands/a big head,….? Yes, it has. / No, it hasn´t.
- Zapiš si tento příklad do gramatiky
- Procvič si tyto otázky a odpovědi v pracovním sešitě na str. 35 – nejprve si každou otázku nahlas přečti, přelož, odpověz a zapiš do řádků.
- Brouky si můžeš vybarvit
AJ – 4.třída
- Pracovní sešit str.36, cv.5 (+ při tom si na zopakování můžeš otevřít i učebnice str.36) – Tvým úkolem je přiřadit správné slovo z rámečku do vět – slova si můžeš vyškrtávat.
- Zkus tyto věty přeložit a přepsat do gramatiky (ze zadní strany)
- Při popisování něčeho se většinou používá vazba THERE IS/THERE ARE – už jsme o tom mluvili, vzpomínáš? Co tato vazba vyjadřuje? Na zopakování si pusť toto video https://www.youtube.com/watch?v=v8OP1iDfWko&fbclid=IwAR3BSLgpjUasJUdOkTPpyjy1BzY0-4MsHcZYHl6Eis7RfntfqxArmt_NqgI&app=desktop
- Podle cvičení 5 napiš o své škole/třídě ve cvičení 6
AJ – 5.třída
- Zopakuj si slovní zásoby 4A/B + přidej si C (slovní zásobu máš také v učebnici str. 44, cv.1 i s obrázky)
- Pracovní sešit s. 36, cv. 1-3
- Zopakuj si tvoření přítomného času prostého v kladných větách
- Teď se naučíme tvořit zápor – negative – tvým úkolem je pročíst si tvoření záporu v daném čase v prac.sešitě str.69 (4.4. Přítomný čas prostý – zápor) a PŘEPSAT si zápis do gramatiky (nemusíte opisovat všechna slovesa, stačí pár příkladů).
Upozornění – používat můžete buď zkrácené tvary, jak máte uvedené v prac.sešitě anebo úplné:
DO NOT = DON´T – Př. Tom and Paul do not/don´t play computer games (Tom a Pavel nehrávají počítačové hry)
DOES NOT = DOESN´T – Př. Linda does not / doesn´t speak French. (Linda nemluví francouzsky)
Pravidla si ZAPAMATUJ! Posílám také nějaké stránky online, které vám mohou pomoci k zapamatování.
https://www.youtube.com/watch?v=Jz7BPcnqlXc
https://open.books4languages.com/english-a1-grammar-cs/chapter/present-simple-negative/
- Procvičování v pracovním sešitě str. 36, cv.4
- Podobné procvičování online zde
https://agendaweb.org/exercises/verbs/do-does-exercises/negative-1.htm
AJ – 6.třída
- Srovnání přítomných časů (prostý a průběhový) – nejprve si opět připomeň, kdy dané časy používáme a stavbu vět. Poté přejdi na cvičení online zde
https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet
Instrukce:
Na této stránce si najdi oddíl GRAMMAR -> Tenses -> talking about the present
Projděte si postupně všechna cvičení od prvního do posledního (stačí 10 vět u každého cvičení – v případě, že nemáš s větami problémy). Vy jste šikovní, zkuste tedy rovnou střední verzi😉 (pokud by měl někdo velké problémy, vraťte se k lehčí verzi).
(Nevýhodou /anebo výhodou?:) této stránky je, že se vám po určitém čase zablokuje a pokračovat můžete až později) – Tedy je to výzva – kdo udělá co nejvíc (správně vyplněných) cvičení co nejrychleji?:)
Přečti si českou větu nahoře -> poskládej slova do správného pořadí – POZOR: V některých větách může být 1 nebo více slov nadbytečných!
- Teď trošku oddechu v praxi https://www.youtube.com/watch?v=tVuVrVr4dvI
AJ – 7.třída
- Practising reading comprehension – přečti si text na dané stránce https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading/elementary-a2-reading/films-entertainment
Udělej k němu všechna 3 cvičení (ordering – seřadit do správného pořadí; true or false – pravda nebo lež; multiple choice – výběr z možností)
- Listening tasks (poslechová cvičení)
- Projdi si všechna cvičení (multiple-choice; gap fill typing)
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/elementary-a2-listening/going-cinema
- Poslechni si píseň Your love (by Laura Doyle) a doplň slova, která se v ní zpívají. https://www.helpforenglish.cz/article/2007061603-your-love-by-laura-doyle Zaznamenali jste alespoň 12 z 15?
AJ – 8.třída
- Opakování všech nepravidelných sloves + předpřítomného času prostého (+,-,?)
- Ve videu se zaměřte na (pro některé) nová slovíčka NEVER = NIKDY; EVER = NĚKDY, která se vztahují k tomuto času (zapište si je do gramatik – viz přečti si používání v pracovním sešitě str.72; 5.5) + v učebnici v textu na str.58
https://www.youtube.com/watch?v=hlzLeX2ijAU
- Můžeš si přečíst pravidla také na této stránce + udělej úkol dole na stránce https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-4147.php (doplň never / ever podle významu, potom dej CHECK)
- Procvičování v sešitě str. 47, cv. 4 – podívejte se na dotazník, ve kterém se vás Brad ptá otázky, jestli už jste NĚKDY dělali danou činnost v tabulce. Následně mu odpovídáte podle pravdy (viz příklad) + cv. 5 – zde už se ptáte, jestli někdy dělal danou činnost Trevor (takže 3.osoba).
- Teď něco na oddech https://www.youtube.com/watch?v=XUIJ9pBDlHs (zaměřte se na užití daného času)
p. uč. Hrbáč 3. třída
Český jazyk
Měli bychom už umět všechna vyjmenovaná slova po S. Tento týden tedy prosím naučit se zpaměti vyjmenovaná slova po V v učebnici na straně 86 a dále prosím udělat stranu 87. V pracovním sešitě pak udělejte pouze stranu 24. Opět připomínám pomůcku pro rodiče – z druhé strany pracovního sešitu jsou výsledky všech cvičení :-). Jinak samozřejmě doporučuji webové stránky Didakta.cz část Vyjmenovaná slova, kde se děti mohou hravou formou vyjmenovaná slova (mohou si navolit která vyjmenovaná slova se mají zobrazovat) učit i opakovat.
Matematika
Strana 101 Nakupujeme oděvy – můžete zkusit nepovinně na folii. Strana 102 Kruh – prosím podívejte se na tuto webovou stránku, jsou tam pod sebou tři velmi názorná videa o kružnici a kruhu:
https://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-3/video/str-47/
Procvičování strany 103-105 – je zde mimo jiné jednoduché opakování převodů jednotek délky (centimetry a metry) a jednotek obsahu (litry a hektolitry). Pozor – pokud je někde u příkladů uvedeno vypočítej písemně, vždy to znamená sčítat nebo odčítat pod sebou (i když jsou příklady psány vedle sebe!). U slovních úloh zkuste jednou za čas kompletní zápis slovního úkolu i se všemi jeho částmi (zápis, výpočet, odpověď – děti to umí), ale většinou stačí, když si Vaše děti úkol přečtou a napíší pouze výpočet – odpověď Vám mohou říci ústně. Jak správně zapsat slovní úlohu najdete na webové stránce (opět jsou zde tři videa pod sebou) zde:
https://www.matyskova-matematika.cz/7-dil/video/str-4/
Jinak prosím pořád dokolečka opakovat všechny násobilky od 1 do 10. A stále platí – není potřeba dělat vždy úplně celou stránku. Pokud tomu děti rozumí, stačí každý den jen pár příkladů na procvičení.
Prvouka
V učebnici si přečtěte strany 57 a 58 Části těla kvetoucích rostlin a stranu 59 Chráněné, léčivé a jedovaté rostliny. V pracovním sešitě pak prosím doplňte podle učebnice strany 49 a 50 (pomůcka – na str. 50 úplně dole zleva doprava jsou na obrázcích heřmánek, mateřídouška, jitrocel a divizna).
V případě jakýchkoliv otázek či nejasností pište prosím na můj email martin.hrbac@post.cz nebo volejte na mé číslo uvedené v ŽK.