p. uč. Maňáková

Výsledky hlasování – Budapešť

1. možnost 4%
2. možnost 72%
3. možnost 24%
Bližší info na manakoval@seznam.cz nebo na tel. 722361869
Matematika

6.třída – učebnice str. 76 – přečíst žlutý rámeček dole, podívat se na video https://isibalo.com/matematika/6-trida-delitelnost/prvocisla-a-slozena-cisla Domácí úlohy opět budou odeslány v pondělí, termín vypracování je 30.4, ať si užijete 1. květen – státní svátek.
7. třída – podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=OvCd1XEVxKM
 Domácí úlohy opět budou odeslány v pondělí, termín vypracování je 30.4, ať si užijete 1. květen – státní svátek.
8. třída Objem a povrch válce – učebnice str. 145 – přečíst žlutý rámeček a zapsat do sešitu vzorce pro výpočet objemu a povrchu válce a načrtnout válec a popsat, podívat se na videa https://www.youtube.com/watch?v=5dCy3TwtUG8
https://www.youtube.com/watch?v=ddNywaSYpP0
https://www.youtube.com/watch?v=So5v2saines
Domácí úlohy opět budou odeslány v pondělí, termín vypracování je 30.4, ať si užijete 1. květen – státní svátek.
9.třída podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=7jIvPu9SzeMpo čas 9.25.
 Domácí úlohy opět budou odeslány v pondělí, termín vypracování je 30.4, ať si užijete 1. květen – státní svátek.
Chemie 
8.třída podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=shuDqvbGkTg
9. třída podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=hxVJaV19L8Y

p. ředitel Dosoudil

Tento týden bude trošku oddechový. Do dějepisu – poprosím se podívat na následující krátká videa:

https://www.slavne-dny.cz/episode/10010681/den-kdy-zacala-sestidenni-valka-5-cerven

https://www.slavne-dny.cz/episode/749786/den-kdy-doslo-k-velke-vlakove-loupezi-8-srpen

https://www.slavne-dny.cz/episode/840228/den-kdy-zemrela-edith-piaf-11-rijen

https://www.slavne-dny.cz/episode/534201/den-kdy-zavrazdili-kennedyho-22-listopad

A na závěr dvě smutné události:

https://www.slavne-dny.cz/episode/547775/den-kdy-se-upalil-jan-palach-16-leden

https://www.slavne-dny.cz/episode/551373/den-kdy-beatles-odehrali-posledni-koncert-30-leden

 

Anglický jazyk:

prosím procvičujte dříve probrané učivo za pomoci aplikace DIDAKTA:

Přístupové kódy Login: crna1484@didakta.cz                                                                                                                                 

                            Heslo: 76ZX

Krásný nadcházející první květen … v příštím týdnu si připomene zejména události konce druhé světové války (květnové povstání v Praze, účast vlasovců a mír v Evropě …)

p. uč. Horáčková

Přírodopis + zeměpis

Online výuka:

  1. třída: čtvrtek 30.4. v 9:30
  2. třída: čtvrtek 30.4. v 11:00
  3. třída: úterý 28.4. v 9:30
  4. třída: úterý 28.4. v 11:00

 

Úkoly:

  1. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail a v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 31 – úkoly č. 3. a 4., str. 32 – úkol č. 1., 2. a 3.
  2. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail, v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 35 – úkoly č. 1., 2. a 4., str. 36 – úkoly č. 1., 2. a 3. začít vypracovávat mapu Asie (viz zápis), případně ji zaslat ke kontrole na můj mail
  3. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail
  4. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail

Moje mailová adresa je stále připravená na vaše dotazy: horackova.zskuzelov@tiscali.cz

 

p. uč. Vachunová

Němčina

  1. třída

– napiš 10 – 15 vět o své rodině, kamarádovi – kamarádce a domácím mazlíčkovi

– pomůcka: uč. str. 24 cv.15, str. 29 cv.11a a str. 39 cv.13, můžete použít i slovníky

– pište „ss“

– odešlete do 7.5. na ivanavachunova@seznam.cz

  1. třída

– úkol jako 7. třída, ale 15-20 vět , přidejte koníčky

– David L. jen 7 vět, uč. str. 24 cv.15

– odešlete do 7.5. na ivanavachunova@seznam.cz

  1. třída

– sestavte jídelníček: snídaně, svačina, oběd, večeře

– uč. str.32 cv.11, prac. sešit str. 30 cv.10, použijte slovníčky

– pošlete na  ivanavachunova@seznam.cz, do 30.4.2020

A opět něco k snědku:

Domácí gyros

30 dkg kuřecího masa nebo vepřové kýty, špetka mleté sladké papriky, špetka oregana, půl lžičky drceného kmínu, mletý černý pepř, trochu oleje – smícháme a necháme v ledničce přes noc. V pánvi na rozehřátém oleji maso opečeme. Tortillu pokropíme vodou a prohřejeme na pánvi nebo v mikrovlnce. Pak potřeme tatarkou, přidáme kousky čínského zelí, opečené maso, zabalíme a sníme.

Vhodné jsou i Tzatziki: půl salátové okurky, 200g zakysané smetany, 1 stroužek česneku, 2 lžíce nakrájeného kopru, 1 lžíce olivového oleje, sůl, mletý pepř.

Dobrou chuť.

 

p. uč. Trýska

 

6. třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – celé starověké Řecko – uč. po str. 87 ( dle rozeslaných emailů žákům)

Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva po měření teploty – uč. po str. 137 (dle rozeslaných emailů žákům). Dále procvičování převodů jednotek (délka, objem, hmotnost, hustota, čas).

Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list.    Doporučená videa a procvičování v emailech.

Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

7. třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – celý pozdní středověk po Jagellonce – uč. po str.86. ( dle rozeslaných emailů žákům)

Procvičování a testování na www.didakta.cz.     Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – tlak v tekutinách a vlastnosti plynů po vztlakovou sílu v atmosféře Země – uč. po str. 142. ( dle rozeslaných emailů žákům) – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. video:youtube –  Rande s fyzikou.

Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz.   Doporučená videa a procvičování v emailech.

Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

8.třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – Rakousko-Uherské vyrovnání  a vztahy mezi Čechy a Němci – uč. po str. 87 ( dle rozeslaných emailů žákům)

Procvičování a testování na www.didakta.cz        Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – Spojování rezistorů vedle sebe  – uč. po str. 152 ( dle rozeslaných emailů žákům)

Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz      Doporučená videa a procvičování v emailech.

Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

9. třída

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva  po jadernou energetiku a ochranu před zářením. uč. po str. 149. ( dle rozeslaných emailů žákům).   Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz        Doporučená videa a procvičování v emailech.

Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

p. uč. Myšulková

                                               ČESKÝ  JAZYK

  1. třída

Mluvnice – str. 63 cv. 2 – do sešitu pouze doplnit správné tvary

opsat druhý modrý rámeček na 63. straně

str. 63 cv. 3a) – do sešitu pouze doplnit správné tvary

str. 63 cv. 4 – celé neopisovat, pouze vypsat všechna přídavná jména (celkem je jich 7)

Literatura – Čítanka str. 108 – Kohout a liška – přečíst

Čítanka str. 109 – 111 – Moje první ryba – přečíst

Žáci bez Čítanky čtou podle svých možností z knih, časopisů.

  1. třída

Mluvnice – str. 61 – opsat rámeček Homonyma

str. 61 cv. 1 – pouze vybrat do sešitu homonyma

str. 61 cv. 5 – do sešitu utvořit věty

str. 61 cv. 1 – do sešitu, použít internet, co nevíte, tam si najít význam slov

Literatura – Čítanka str. 94 – 95 – přečíst

Čítanka str. 98 – 99 – přečíst

  1. třída

Mluvnice – str. 73 cv. 4 –do sešitu – např. kolem – podstat. jméno, příslovce, předložka

str. 74 cv. 2 – do sešitu určit pouze prvních pět podstatných jmen (po sněhuláka)

str. 74 cv. 3 – vypsat 2 podst. jména hromadná, 3 pomnožná, 3 látková

str. 74 cv. 4 – doplnit do sešitu

Literatura – Čítanka str. 50 – 51 – přečíst

Čítanka str. 52 – 53 – přečíst

  1. třída (žáci bez přijímaček)

Mluvnice – str. 48 cv. 2 – např. veselý – vesele, smutný – smutně

str. 48 cv. 4 – např. Dnes je venku horko.

str. 48 cv. 7 – vynechaná slova se musí psát dohromady – např. zprava i zleva

Literatura – Čítanka str. 50 – 51 – přečíst

Čítanka str. 52 – 53 – přečíst

ivanamysulkova@seznam.cz

 

p. uč. Jurenová

AJ – 3.třída

  1. Učebnice str. 36 – máte zde 2 obrázky (poznáte, co je na obrázku bez čtení textu?)
  • Přečtěte si nejprve BIG FOOT text a otázky pod ním a odpovězte na základě textu (Yes, it has =Ano, má / No, it hasn´t = Ne, nemá)
  • To stejné udělejte i s textem LOCH NESS

(Slyšeli jste už o Lochneské příšeře? Pokud ne, můžete se podívat na bližší informace na internetu.)

  1. Pracovní sešit str. 36, cv.5 – přečti si 2 texty, na jejichž základě určíš, o jaké příšerce se mluví.
  2. Co trošku zábavy online?

https://www.starfall.com/h/me/me-body/?  – pod obrázkem se ti zobrazí slovíčko a ty musíš kliknout do správných kostek, kam slovíčko patří – nezapomeň si pustit zvuk!:)

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Body_Parts/My_Body_lj17566mb – uchop slovíčko a přemísti ho do správného políčka

znáš už všechna slovíčka?:)

AJ – 4.třída

  1. Pracovní sešit str. 37 – podívej se na školní předměty všech tří dětí, následně si přečti 2 texty a na základě popisu rozvrhu urči jméno žáka, který popisuje svůj rozvrh. + Přečti si básničku dole
  2. Procvičování slovní zásoby online
  1. Pod písničkou máte v červeném rámečku listen and complete – přečtěte si tato slova (některá ještě neznáte, ale to nevadí – po dokončení si slovíčka vyhledejte ve slovníku)
  2. Pusťte si písničku (nahoře nad názvem je tlačítko „přehrát“) alespoň 2x, můžete si ji stopovat a přitom doplnit slovíčko z červeného rámečku https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/School_subjects/The_school_song_bv42924nn
  1. Přečti si The Dragon Crown na závěr této lekce – uč. str. 37

 

AJ – 5.třída

  1. Opakování slovní zásoby 4A/B/C
  2. Přečti si 3 krátké texty v učebnici na str. 44, cv. 2 – přečti si je nahlas anglicky, následně si je nahlas přelož do češtiny – zaměř se na tvorbu ZÁPORNÝCH vět v přítomném čase prostém (přitom si zopakuj, jak zápor tvoříme – kdy dávám don´t, kdy doesn´t)
  3. Procvičování online (pokud učivu rozumíš a jde ti, stačí udělat cca 8 vět u každého cvičení – na konci dej CHECK/FINISH a zaměř se na věty, ve kterých si měl/a chybu a chybu si zkus zdůvodnit – VŽDY se zaměř na osoby!

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_Simple/Negative_simple_present_jc1473fp

 

http://elovivo.com/introenglish/en/intro_english/lessons_wordlist/basic_english_lesson_03/lesson03b_ex.html

 

http://www.english-room.com/grammar/presentsimpletense_negative_1.htm

 

http://www.english-room.com/grammar/presentsimpletense_dodoesnot_1.htm

 

AJ – 6.třída

  1. LISTENING TASKS (poslechová cvičení)
  • Doplň správné slovíčko

https://www.esl-lounge.com/student/listening/1L2-rockstar.php

Nejprve se podívej do tabulky a přečti si slovíčka/slovní spojení (nevadí, pokud všemu nerozumíš – po dokončení cvičení si neznámá slovíčka přelož).

Potom si rychle očima projdi celý text a pusť si 2x nahrávku (pozorně poslouchej a doplňuj daná slovíčka/slovní spojení do vynechaných míst v textu.

Mark answers

  • True or False

https://www.esl-lounge.com/student/listening/1L2-rockstar-2.php

Přečti si všechny věty

Přehraj si nahrávku 2x (popř.3x) a přitom označ, zda se jedná o pravdu nebo o lež

Mark answers

 

  1. READING COMPREHENSION (čtení)
  • True or False

https://www.esl-lounge.com/student/reading/1r2-my-working-day.php

přečti si text, na jehož základě odpovíš na otázky pod ním, zda se jedná o pravdu nebo lež -> Mark answers

  • Doplň správnou odpověď

https://www.esl-lounge.com/student/reading/1r16-elementary-my-working-day-question-and-answer-match.php

znova si přečti text, pod ním máš 10 odpovědí a následně 10 otázek. Do těchto otázek napiš číslo, pod kterým se nachází správná odpověď (př. 1 – Half past three)

 

  1. VOCABULARY (slovní zásoba)

https://www.esl-lounge.com/student/vocabulary/1v28-elementary-morning-activities-gap-fill-exercise.php

Doplň správné slovíčko z tabulky do textu (v jakém čase jsou dané věty?)

 

AJ – 7.třída

  1. Procvičování slovní zásoby http://histgeodaudet.free.fr/banque/didapages/voc10activities/
  • Klikni na knihu. Stránky otvíráš kliknutím v pravém dolním rohu na malém číslu – následně přiřaď správný obrázek ke slovesu (udělej jen 4 stránky v knížce – tj.po stranu 8). Pokud slovíčko neznáš, najdi si jej ve slovníku
  1. Zopakuj si tvorbu přítomného času prostého (present simple tense), můžeš použít učebnice nebo několik užitečných odkazů zde:

https://www.slideshare.net/BrayanMartinez12/daily-routine-present-simple-tense

https://www.helpforenglish.cz/article/2007012101-pritomny-cas-prosty

  1. Podívej se na tato videa, kde je čas používaný

https://www.youtube.com/watch?v=RP1AL2DU6vQ

https://www.youtube.com/watch?v=akZrk7jF5Jo

  1. Online procvičování přítomného času prostého
  2. v kladných větách https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-present/form/exercises?02
  3. v záporných větách (stačí 10 vět) https://www.perfect-english-grammar.com/present-simple-exercise-4.html
  4. kladné/záporné věty https://elt.oup.com/student/solutions/elementary/grammar/grammar_01_012e?cc=global&selLanguage=en

 

AJ – 8.třída

  1. Revise VOCABULARY (5A/B) +present perfect tense/ irregular verbs -> hezká pomůcka zde: http://www.engames.eu/wp-content/uploads/2013/11/Irregular-verbs2.jpg
  • Play this game but you have only 1 minute to do it! Be fast! :)

Chyť slova/puzzle na pravé straně a připoj je ke správné otázce/puzzle na levé straně  https://kidseslgames.com/grammar%20games/Present%20Perfect/Present%20Perfect%20Questions%20Match%20Up%20Game.html

  1. LISTENING (practising present perfect tense in conversations)
  • Výběr z možností (nahrávka)

Nejprve si přečti všechny otázky a odpovědi (i když je opět uslyšíš i v nahrávce), potom si 2x přehraj nahrávku a zaznač správné odpovědi. Na závěr: Mark answers

https://www.esl-lounge.com/student/listening/2L6-best-friends.php

  • Výběr z možností (dvě videa)

Nejprve si přečti všechny otázky a odpovědi, potom si přehraj 2x a zaznač odpovědi (u obou cvičení stejný princip)

Na závěr: Finish -> Check my answers

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_perfect/Present_Perfect_-_Videos_qp1287gf

 

p. uč. Hrbáč 3. třída

Český jazyk

Minulý týden jste se měli naučit zpaměti vyjmenovaná slova po V – učebnice na straně 86 a dále jste si měli projít stranu 87. Tento týden prosím pokračovat stranami 88 a 89. Věnujte pozornost hlavně modrým rámečkům. Jsou tam vždy vyznačena slova, která stejně znějí, ale jinak se píší (protože mají různé významy). V pracovním sešitě pak prosím vypracovat strany 24 a 25. Opět připomínám pomůcku pro rodiče – z druhé strany pracovního sešitu jsou výsledky všech cvičení :-). Jinak stále doporučuji webové stránky Didakta.cz část Vyjmenovaná slova, kde se děti mohou hravou formou vyjmenovaná slova učit i opakovat (mohou si tam samozřejmě navolit která vyjmenovaná slova se mají učit). Protože jsem zjistil, že ne ke všem se dostala má SMS ohledně písanky a Slabikáře, zopakuji a rozvedu to znovu tady. Psal jsem, že písanku nechávám na Vás, rodičích. Pokud dítě píše pěkně, stačí kousek denně. Pokud píše hůře, sami si zvolte, kolik toho má napsat. Jen upozorňuji, že maximum je stránka denně. Pak už má dítě unavenou ruku i mysl. Nezapomeňte, že méně je někdy více :-)  A ještě ke Slabikáři. Myslím, že důležitější než četba Slabikáře je, když si děti čtou to, co je baví. Pokud si tedy Vaše děti čtou jakoukoliv knihu, časopis nebo komiks, je to v pořádku a Slabikář číst nemusí. Snad jen pro ty děti, které nechtějí číst nic, by asi bylo dobré říci jim, že v tom případě musí číst povinně jednu kapitolu ze Slabikáře denně. Možná si pak raději zvolí četbu nějaké knihy, která je bude bavit :-)

Matematika

Prosím pokračujte stranami 106 a 107 kde je opakování X krát více a dále výpočet poloviny, čtvrtiny a osminy. Strany 108 až 110 pak obsahují všemožné opakování. Opět upozorňuji – pokud je někde u příkladů uvedeno vypočítej písemně, vždy to znamená sčítat nebo odčítat pod sebou (i když jsou příklady psány vedle sebe!). U slovních úloh opět zkuste jednou za čas kompletní zápis slovního úkolu i se všemi jeho částmi (zápis, výpočet, odpověď – děti to umí), ale většinou stačí, když si Vaše děti úkol přečtou a napíší pouze výpočet – odpověď Vám mohou říci ústně. Jinak prosím pořád dokolečka opakovat všechny násobilky od 1 do 10. A stále platí – není potřeba dělat vždy úplně celou stránku. Pokud tomu děti rozumí, stačí každý den jen pár příkladů na procvičení.  Pro jistotu opakuji z minulého týdne odkaz na web jak správně zapsat slovní úlohu:

https://www.matyskova-matematika.cz/7-dil/video/str-4/

Prvouka

V učebnici si přečtěte str. 60 Společné znaky živočichů a str. 61 Savci. V pracovním sešitě pak prosím doplňte podle učebnice strany 51 a 52. Pokud něco nebudete vědět, nelamte si s tím hlavu a vynechejte to. Ve škole to pak s dětmi doděláme :-)

V případě jakýchkoliv otázek či nejasností pište prosím na můj email martin.hrbac@post.cz nebo volejte na mé číslo uvedené v ŽK.