p. uč. Maňáková

Matematika

https://isibalo.com/matematika/6-trida-delitelnost/prvociselny-rozklad-cisel Domácí úlohy  budou opět rozeslány na mail.
7.třída podívat na video https://www.youtube.com/watch?v=ryZXDoxQ_C4
 – přímá úměrnost.  Domácí úlohy budou opět rozeslány na mail.
8.třída učebnice str. 155 – konstrukce trojúhelníků, opsat do sešitu značky a symboly užívané při zápisu geometrických úloh.
9.třída podívat se na video https://www.youtube.com/watch?v=eyBJHug_LI4
 Domácí úlohy budou opět rozeslány na mail.
Chemie
8.tř. podívat se na videa
https://www.youtube.com/watch?v=ddoxDmZtUuE
9.třída podívat se na videa
https://www.youtube.com/watch?v=2tmS0p1TIiY
p. ředitel Dosoudil
Zdravím všechny. Tento týden se zaměříme na jediné období: konec 2. sv. války u nás. Nejdříve se podívejte na tyto dokumenty:
 
 
 
V nich jsou základní historické údaje k danému období. Teď se můžete podívat na detailnější pohled na události května 1945:
 
a na osobnost kontroverzní (rozporuplnou) – gen. Vlasova a jeho vojáky (dnes aktuální téma se stavbou pomníku vlasovcům v Řeporyjích)

!!!!  POZOR !!!! – sledujte web – očekávejte informace o možném nástupu zpět do školy – 11. května !!!

 

p. uč. Horáčková

Přírodopis + zeměpis

Online výuka:

  1. třída: čtvrtek 7.5. v 11:00
  2. třída: čtvrtek 7.5. v 9:30
  3. třída: úterý 5.5. v 11:00
  4. třída: úterý 5.5. v 9:30

 

Úkoly:

  1. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail a v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 33 – celá a str. 34 – úkoly č. 8. a 9.
  2. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail, v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 38 – úkoly č. 1., 3., 4., str. 39 – úkoly č. 3., 5. a str. 40 – úkoly č. 1. a 3. a pokračovat s vypracováváním slepé mapy Asie (viz zápis), případně ji zaslat ke kontrole na můj mail
  3. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail, vytisknout nebo jinak vypracovat zaslané pracovní listy Jižní, Jihovýchodní a Východní Evropy (odevzdávat se budou v červnu podle domluvy na základě v té době aktuální situace) a začít vypracovávat slepou mapu ČR, případně ji zaslat ke kontrole na můj mail
  4. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail

 

Moje mailová adresa je stále připravená na vaše dotazy: horackova.zskuzelov@tiscali.cz

 

p. uč. Vachunová

Němčina

7., 8. a 9. třída

– zpracování projektů zadaných minulý týden zůstává v platnosti, nový termín pro 9. třídu je 7. 5. 2020

– procvičujte slovíčka a testujte

– užívejte si první krásné květnové dny, např. při dobré piškotové roládě.

Piškotová roláda s marmeládou

5 vajíček a 5 lžic krystalového cukru ušleháme a přidáme 1 lžíci hladké mouky, 4 lžíce polohrubé mouky a špetku prášku do pečiva.

Na plech s vymazaným papírem rozetřeme těsto. Pečeme prudce v rozehřáté troubě, rolujeme asi 3 minuty vychladlé.  Vychladlou roládu rozevřeme a natřeme marmeládou dle chuti. Znovu srolujeme. Můžeme ocukrovat. Dobrou chuť.

 

p. uč. Trýska

6. třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – Starověké Řecko a Řím – doba královská – uč. po str. 91 ( dle rozeslaných emailů žákům)

Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva po Úkoly ke shrnutí – uč. po str. 139 (dle rozeslaných emailů žákům). Procvičování převodů jednotek (délka, objem, hmotnost, hustota, čas).

Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list.    Doporučená videa a procvičování v emailech.

Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

7. třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – Pozdní středověk a objevné plavby – uč. po str.89. ( dle rozeslaných emailů žákům)

Procvičování a testování na www.didakta.cz.     Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva po Tlak plynu v uzavřené nádobě – uč. po str. 147. ( dle rozeslaných emailů žákům) – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. video:youtube –  Rande s fyzikou.

Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz.   Doporučená videa a procvičování v emailech.

Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

8.třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva po Rozvoj hospodářství v českých zemích – uč. po str. 90 ( dle rozeslaných emailů žákům)

Procvičování a testování na www.didakta.cz        Doporučená videa a procvičování v emailech.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – Spojování rezistorů vedle sebe – výpočet  – uč. po str. 153 ( dle rozeslaných emailů žákům)

Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz      Doporučená videa a procvičování v emailech.

Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

9. třída

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva  po Sluneční soustavu. uč. po str. 160. ( dle rozeslaných emailů žákům).   Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz        Doporučená videa a procvičování v emailech.

Procvičování – zdarma si můžete dle postupu na školních stránkách nainstalovat testování na www.didakta.cz (znáte ze školy – dějepis i fyzika)

 Dále web zdarma na ctedu (česká televize) – spousta videí – zadáte 2. stupeň – předmět – učivo

p. uč. Myšulková

                                                             ČESKÝ  JAZYK

  1. třída

Mluvnice – str. 64 cv. 5 – napsat do sešitu a doplnit chybějící písmena

přepsat do sešitu rámeček POZOR!

str. 64 cv. 6 – doplnit koncovky do sešitu podle předcházejícího rámečku, za větu napsat,

zda se jedná o podstatné nebo přídavné jméno

str. 64 cv. 7 – napsat do sešitu, přidat podst. jména, význam příd. jmen si můžete najít na

internetu

Literatura – Čítanka str. 111 – 113 – Klapzubova jedenáctka – přečíst

Čítanka str. 114 – Matičce, Několik dobrých rad – přečíst

Kdo nemá Čítanku, může číst i články z časopisů.

  1. třída

Mluvnice – str. 63 cv. 3 – napsat do sešitu pouze slova základová, např. včelín – včela, papírna –

papír atd.

str. 63 cv. 5 – napsat zase jenom slova základová, např. učitel – učit atd.

str. 63 cv. 7 – vypsat pouze slova, která mají předponu

str. 63 cv. 8 – vypsat pouze slova, která mají příponu

Literatura – Čítanka str. 101 – 103 – Podezřelý houbař – přečíst

Čítanka str. 104 – 105 – Experiment profesora Rousse – přečíst

  1. třída

Mluvnice – str. 75 cv. 6 – napsat do sešitu, např. Ocenění se dostalo magistru Tomáši Hladíkovi.

Zápisky o první světové válce patří Jindřichu Janáčkovi. Dopis byl adresován doktoru Janu

Kvačkovi.

str. 75 cv. 7a) – napsat v množném čísle, např. Míček uchopila rukama. Hrnec se dvěma

uchy.

str. 75 cv. 8a) – napsat do sešitu

Literatura – Čítanka str. 52 – 53 – Zimní pohádka – přečíst

Čítanka str. 53 – Král Ječmínek – přečíst

  1. třída (žáci bez přijímacích zkoušek)

Mluvnice – str. 49 cv. 8 – napsat do sešitu, např. zdravě – zdravěji, nejzdravěji, brzy – dříve, nejdříve

str. 49 cv. 10 – napsat do sešitu

str. 49 cv. 12 – napsat do sešitu, např. Byl nemocný, ale nevěděl to. Ale tak to není!

str. 49 cv. 13 – napsat do sešitu – např. Slíbil mi pomoc, ale nakonec mi nepomohl.

Literatura – Čítanka str. 54 – 56 – The losers – přečíst

Čítanka str. 57 – 59 – Vyhoďme ho z kola ven – přečíst

ivanamysulkova@seznam.cz

 

p. uč. Jurenová

AJ – 3.třída

  1. Závěr lekce č. 7 – sešit str. 37, cv. 7 (doplň správné slovíčko do textu)
  2. Interaktivní procvičování online

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Body_Parts/My_Body_lj17566mb

Na této stránce máme 4 listy plné zábavných úkolů – přiřazování, spojování, doplňování apod.

Udělejte všechna cvičení a na závěr zmačkněte FINISH. Kdo se nejvíce přiblíží ke 100%? :)

Pokud je pro tebe nějaké slovíčko, popř. slovní spojení nové, vyhledej si ho ve slovníčku (online nebo fyzickém a můžeš si jej zapsat+zapamatovat)

  1. Dobrovolný úkol – Učebnice str. 37 – My friend is a monster (přečti a pokus se přeložit)

AJ – 4.třída

  1. Jelikož jsme úspěšně zakončili lekci č. 7, posílám zábavné prověřování online:

V levém horním rohu se ti zobrazí anglické slovíčko/popř. věta a tvým úkolem je vybrat správný český překlad ze čtyř možností dole. Dávej pozor, občas jedno slovíčko změní význam celé věty – čti proto pozorně.

Uchop slovíčko/větu z pravého sloupce a přiřaď ke správnému anglickému slovíčku/větě v levém sloupci. Dej check (zkontrolovat) a pokračuj na další cvičení (jak dlouho budeš chtít).

  • https://quizlet.com/279079557/match – U tohoto úkolu hledej dvojice, které k sobě patří. Jedno uchopíš a přiřadíš ke správnému (př. slovíčko Czech spojíš s Český jazyk). Pozor – na levé straně ti běží čas! Kdo bude mít nejrychlejší čas?:)
  1. Budu ráda, když mi napíšete, prosím, vy nebo vaši rodiče, na moji emailovou adresu petrusjurenova@seznam.cz, jak se vám daří zvládat učivo do AJ (př. náročnost, co se vám nejvíc líbí/nelíbí, popř. náměty, jak bych vám i já mohla ještě víc vyjít vstříc, pomoci).

THANK YOU! :)

AJ – 5.třída

  1. Procvičování slovní zásoby online:

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/5-rocnik/hobbies/cv1.htm – Spoj výrazy, které k sobě patří

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/5-rocnik/hobbies/cv2.htm  – Vyber správné sloveso k výrazům

  1. Procvičování přítomného času prostého – kladné věty/zápor

http://s.mound.free.fr/skyblues67/simplepresent/everyday/everydaypres.htm – Co dělá tento chlapec každý den? Pozorně se podívej na obrázek a vyber správnou větu (zaměř se na slovesa ve větách)

https://www.montsemorales.com/gramatica/PresSimpNeg2Spt.htm – Přečti si větu a doplň don´t/doesn´t, podle toho, o kom mluvíme

https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=4863 – Opět se podívej na obrázek a vyber správnou odpověď – pozor na osobu a sloveso!

 

AJ – 6.třída

  1. Song https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/School_subjects/The_school_song_bv42924nn – Přehrajte si 2x písničku, zaměřte se na tvoření otázek v přítomném prostém času a doplňte chybějící slova (zopakujete si při tom i pár školních předmětů)
  2. Srovnání přítomných časů

https://www.e-gramatica.com/testy.php?category=cas-pritomny-prosty-a-prubehovy&test=1&practice=1 – Vyber správný čas (pozorně si přečti každou větu)

  1. Opakování
  • Slovíčka lekce 2 – doplňovačka file:///C:/Users/HP/Downloads/Lesson_2.htm
  • Měsíce a řadové číslovky – spojovačka

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Ordinal_numbers/The_ordinal_numbers_rg20512fe

AJ – 7.třída

  1. Present simple – questions (pokud si nemůžete vzpomenout, přehrajte si toto video https://www.youtube.com/watch?time_continue=472&v=x-X9sURtFB8&feature=emb_title)

 

https://learnenglish.britishcouncil.org/english-grammar-reference/present-simple – Udělejte cvičení „present simple question 1-3“ v zelených obdélnících.

https://www.english-4u.de/en/tenses-exercises/present-questions6.htm – Vytvořte z kladné věty otázku (stačí 10 vět)

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/School_subjects/The_school_song_bv42924nn – Přehrajte si 2x písničku, zaměřte se na tvoření otázek a doplňte chybějící slova (zopakujete si při tom i pár školních předmětů)

AJ – 8.třída

  1. Vocabulary 5C
  2. Revision – Present perfect tense in some parts of the movies https://www.youtube.com/watch?v=Nt7O2w1Fpxc
  3. Workbook p. 48, ex. 2 + 3 – Pokud je tam křížek, piš záporné věty v předpřítomném času prostém, jinak kladné věty
  4. Reading comprehension – Classbook p. 60, ex. 1-3 (odpovědi ze cvičení 3 mi, prosím, napište na moji emailovou adresu petrusjurenova@seznam.cz)

Do you like cartoons? This one is funny 😀 You can watch it (zkuste se zaměřit na časy, které jsou v něm použity) https://www.youtube.com/watch?v=OVYFw-HJbF8

 

p. uč. Hrbáč 3. třída

Český jazyk

Měli bychom už umět zpaměti vyjmenovaná slova po V – učebnice na straně 86. Tento týden prosím pokračovat stranami 90 a 91. Opět věnujte pozornost modrému rámečku. Předpony VY-, VÝ-  nejsou pro děti zrovna lehké. Zkuste jim vysvětlit, že pokud k nějakému slovu mohou na začátek připojit vy- nebo vý- a slovo pořád dává smysl, jedná se o předponu vy-, vý- . Pomůže Vám s tím cvičení 5 na str. 90. Na straně 91 je pak souhrnné opakování. Stranu 92 prosím pouze přečíst. V pracovním sešitě pak prosím vypracovat strany 26, 27 a 28 (slohové cvičení na str. 28 je dobrovolné). Opět připomínám pomůcku pro rodiče – z druhé strany pracovního sešitu jsou výsledky všech cvičení :-). Stále doporučuji webové stránky Didakta.cz část Vyjmenovaná slova, kde se děti mohou hravou formou vyjmenovaná slova učit i opakovat (mohou si tam samozřejmě navolit která vyjmenovaná slova se mají učit).

Matematika

Na straně 111 je opakování geometrie. Zkuste si projít, co Vám půjde. Na str. 112 a 113 začíná ne úplně lehké učivo Dělení se zbytkem. Na těchto dvou stranách je dělení se zbytkem s číslem 2. Krásně je toto učivo vysvětleno na stránkách Matýskova matematika zde:

https://www.matyskova-matematika.cz/8-dil/video/str-37/

Jsou zde pod sebou 4 videa. První tři vysvětlují dělení 2 se zbytkem, poslední pak opakuje jak sčítáme a odčítáme pod sebou. Podívejte se nejdříve na ta videa a pak si teprve zkuste projí ty dvě strany (112,113) ve Vaší učebnici. Pokuste se vypočítat cvičení 8 na straně 113. Hravé procvičován si také můžete vyzkoušet online zde:

https://skolakov.eu/matematika-3-trida/deleni-se-zbytkem

Prvouka

V učebnici prosím přečíst strany 62 Ptáci a 63 Ryby. V pracovním sešitě pak doplňte podle učebnice strany 53 a 54. Jak už jsem psal – pokud něco nebudete vědět, nelamte si s tím hlavu a vynechejte to. Ve škole to pak s dětmi doděláme.

V případě jakýchkoliv otázek či nejasností pište prosím na můj email martin.hrbac@post.cz nebo volejte na mé číslo uvedené v ŽK.