p. uč. Maňáková

Matematika a chemie 6. – 9. třída

Úkol na další týden je pro všechny stejný. Napište na můj email: manakoval@seznam.cz jak se vám líbí domácí vyučování, jestli vše stíháte a jestli všemu rozumíte.
Poprosila bych také názor vašich rodičů (taky napsat na můj email).
Přeji všem pěkné Velikonoce a hodně zdraví!
Informace pro rodiče vycházejících žáků k jednotným přijímacím zkouškám najdete na těchto odkazech:
Informace pro účastníky zájezdu do Budapešti:
Prosím o vyjádření na můj email manakoval@seznam.cz, jestli chcete zájezd odložit na pozdější dobu nebo zrušit (v tom případě bychom přišli o zálohu na hotel, který odmítá vrátit peníze).
p. ředitel Dosoudil

Dějepis:

9.ročník:

  • téma – roky 1950 – 1965

 

Nejprve zavítáme na korejský poloostrov do doby, kdy Severní Korea napadla Jižní Koreu (1950)  https://www.slavne-dny.cz/episode/10006135/den-kdy-severni-korea-dobyla-soul-28-cerven

 

Poté se přesuneme na Kubu, kde se k moci dostal Fidel Castro (1959)  https://www.slavne-dny.cz/episode/10008485/den-kdy-fidel-castro-prevzal-moc-na-kube-2-leden

 

V roce 1962 vypukla karibská krize – tehdy byl svět opravdu blízko jaderné válce https://www.slavne-dny.cz/episode/762998/den-kdy-zacala-karibska-krize-16-rijen

 

Z kultury – první vysílání večerníčku (1965) https://www.slavne-dny.cz/episode/10004620/den-kdy-se-poprve-vysilal-vecernicek-2-leden

 

Věda a výzkum – Nobelova cena míří do Československa (1959)  https://www.slavne-dny.cz/episode/10003983/den-kdy-prvni-cech-ziskal-nobelovu-cenu-26-rijen

 

Dobývání vesmíru – první muž (1961) a první žena (1963) ve vesmíru https://www.slavne-dny.cz/episode/575757/den-kdy-prvni-clovek-vyletel-do-vesmiru-12-duben

 

https://www.slavne-dny.cz/episode/10017974/den-kdy-prvni-zena-vzletla-do-vesmiru-16-cerven-1963

A na závěr – odplata pro jednoho vraha … https://www.slavne-dny.cz/episode/10008401/den-kdy-byl-odsouzen-adolf-eichmann-15-prosinec

 

Anglický jazyk:

  1. nová gramatika – předložkové vazby due to, thanks to, because of …

 

Přečíst vysvětlující text + příklady užití.

 

  1. nová gramatika – GONE vs. BEEN

 

Přečíst vysvětlující text + příklady užití.

 

A můžete si procvičit: https://www.helpforenglish.cz/article/2020021701-cviceni-gone-been

 

Opakování + procvičování:

https://www.helpforenglish.cz/article/2015041501-cviceni-much-many-a-lot-very

https://www.helpforenglish.cz/article/2013012401-cviceni-past-simple-minuly-prosty-cas

 

https://www.helpforenglish.cz/article/2009020403-test-used-to

 

Doporučuji sledovat english movies, serials, cartoons … use youtube … you can do some exercises on these websites:

https://www.helpforenglish.cz/

https://www.englisch-hilfen.de/en/

nebo školní aplikaci na www.didakta.cz

Přístupové kódy Login: crna1484@didakta.cz                                                                                                                                 

                            Heslo: 76ZX

 

p. uč. Horáčková

 

Přírodopis + zeměpis

Online výuka:

  1. třída má online výuku až po Velikonocích
  2. třída má online výuku až po Velikonocích
  3. třída: úterý 7.4. v 9:30 – 10:30
  4. třída: úterý 7.4. v 11:00 – 12:00

 

Úkoly:

  1. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail a v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 28 – úkoly č. 1. a 4., str. 29 – úkoly č. 1. a 3.
  2. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail, v pracovním sešitě přírodopisu vypracovat do příští hodiny tyto úkoly: str. 31 – úkoly č. 1. a 2., str. 32 – úkoly č. 1., 2. a 3. a postupně začít vypracovávat slepou mapu Austrálie
  3. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail
  4. třída – opsat do sešitu zápis zaslaný na mail

 

Moje mailová adresa je stále připravená na vaše dotazy: horackova.zskuzelov@tiscali.cz

 

p. uč. Vachunová

Němčina pro 7. až 9. třídu

Uvařte si nebo si upečte něco dobrého k jídlu, opakujte a testujte.

Opakujte si slovíčka a gramatiku všech probraných lekcí, doplňte si chybějící cvičení v pracovních sešitech.

Testujte na webu, který jsem uvedla minule.

Pro inspiraci uvádím 2 recepty:

Jarní řezy

21 dkg mletého cukru, 21 dkg hery, 21 dkg mletých ořechů – vyšleháme nebo utřeme. Pak přidáme 13 dkg hrubé mouky, půl prášku do pečiva a nakonec z 5 bílků sníh. Pomalu pečeme a horké polijeme polevou – 5 žloutků, 25 dkg mletého cukru a 1 vanilkový cukr. Plech musí být menší a vysypaný hrubou moukou.

Pizza (těsto)

25 dkg hladké mouky, 1,5 dl perlivé vody, 6 lžic oleje, půl prášku do pečiva a špetka soli.

Pokladete vším, co máte rádi (sýr, kukuřice, šunka, salám, žampiony, kečup atd.). Dobrou chuť a hlavně chuť se učit.

 

p. uč. Trýska

6. třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – starověké Řecko – dělení – významné události až po Řecko pod nadvládou Makedonie – význam slov

( kolonizace, demokracie, polis, filipiky, helénismus)

Dále doporučuji různé filmy a videa na internetu či archivech čt, youtube: Řecko1/5.

Procvičování a testování na www.didakta.cz – dá se zdarma nainstalovat dle návodu na školních stránkách.

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – procvičování převodů jednotek po čas (délka, objem, hmotnost, hustota, čas). Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list.

Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz

7. třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – Husitská revoluce – její příčiny, průběh, důsledky.

Procvičování a testování na www.didakta.cz

 Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – tlak v tekutinách, Archimedův zákon, plování těles – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. video:youtube –  Rande s fyzikou: Tlak v tekutinách a Archimédův zákon (případně další videa).

Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz

8.třída

Dějepis:

Opakování dosud probraného učiva – svět se mění – nové velmoci – boj o kolonie – druhá fáze průmyslové revoluce – nové objevy a vynálezy.

Procvičování a testování na www.didakta.cz

 Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – el. proud, el, napětí, zdroje el. napětí, el. odpor – na čem závisí – značky, jednotky, výpočet. Zásobník cvičení – otázky a úkoly v učebnici, nebo zadej název na net -chytrák fyzika – a pak vyhledej ročník a příslušnou látku a pracovní list. Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz

9. třída

Fyzika:

Opakování dosud probraného učiva – světelné jevy, optika, jaderná energie. Procvičování převodů jednotek a příkladů na www.didakta.cz

p. uč. Myšulková

 

  1. třída

Mluvnice  –  učebnice str. 60 cv. 4 – dopsat zbytek do sešitu (od slova dává po obydlí)

učebnice str. 61 – opsat první modrý rámeček (Pravopis)

učebnice str. 61 cv. 2 – pouze napsat dvojice slov, která k sobě patří

učebnice str. 61 cv. 3 – napsat věty do sešitu např. domácí úkoly, zubní pastu

Literatura  –  Čítanka str. 103 – 104 – Ach – ty konce pohádek!  –  přečíst

Čítanka str. 105 – 107 – O myším životě – přečíst

Kdo nemá Čítanku, tak si přečte dvě libovolné bajky (najít na internetu např.

Online-Čtení s porozuměním, Bajky naruby atd.)

  1. třída

Mluvnice  –  učebnice str. 59 cv. 1 – napsat do sešitu, významy nevysvětlovat

učebnice str. 59 cv. 2 – napsat u slov, jaké mohou mít významy

učebnice str. 59 cv. 3 – jenom významy, věty netvořit

Literatura  –  Čítanka str. 89 – 90 – V zajetí Vikingů – přečíst

Čítanka str. 91 – 93 – Kryštof Kolumbus – přečíst

Čítanka str. 93 – opsat, co je to komiks (dole)

  1. třída

Mluvnice  –  učebnice str. 70 cv. 8 – napsat do sešitu, možnost použít na internetu Slovník

cizích slov

učebnice str. 71 cv. 10 – napsat do sešitu, opět možnost použít Slovník cizích

slov

Literatura  –  Čítanka str. 44 – 45 –  Koňská příjmení – přečíst

Čítanka str. 46 – 47 – Divoká kachna – přečíst

Čítanka str. 43 – Realismus (žlutý rámeček dole) opsat do sešitu

 

  1. třída (žáci bez přijímacích zkoušek)

Mluvnice  –  učebnice str. 45 cv. 9 – napsat do sešitu – pouze doplnit i/y

učebnice str. 46 cv. 12 – napsat do sešitu např. Ukliď si pokoj. Zameť podlahu.

učebnice str. 46 cv. 13 – pouze doplnit i/y  

Literatura  –  Čítanka str. 46 – 47 – Ucho – přečíst

Čítanka str. 48 – 49 – Vzácná návštěva – přečíst     

Dotazy : ivanamysulkova@seznam.cz           

 

p. uč. Jurenová

AJ – 3.třída

vzor:

The bug number 2 HAS GOT 2 long pink legs, 4 short blue hands, a big yellow body, a little yellow head, little red eyes

  • Stavba a rozbor věty:
  • podmět (kdo? The bug number one)
  • sloveso HAS GOT
  • počet (two, four,….)
  • přídavné jméno jaký? (short, long, a little, big,…)
  • barva (brown, red,…)
  • předmět (head, eyes, legs,….)
  • Vyber si alespoň 3 brouky a napiš o nich věty podle vzoru
  • Dobrovolný úkol – vymysli si vlastního brouka a popiš ho (podobné cvičení jsme dělali s robotem, pamatuješ? J)

 

AJ – 4.třída

  • Procvičování slovní zásoby – ČAS / TIME online:

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/4-rocnik/time/index.htm

Instrukce: Pokračování ve cvičení 6-10 – pokud ze cvičení získáte méně než 85%, cvičení zopakujte.

  • Zopakování školních předmětů

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/4-rocnik/school/cv12.htm – přečtěte si text a vyberte správnou odpověď

  • Učebnice str. 36 – podívej se na obrázky, přečti si a přelož věty (1-6) pod ním a tužkou zapiš, o jakém obrázku mluví.

 

 AJ – 5.třída

cvičení: 1; 7; 14 (spoj obrázky k větám – klikni na „lízátko“ na každém obrázku a vyber správnou větu; po označení klikni na „fajfku“ v pravo pod obrázky – pokud věta svítí zeleně, určil si větu správně; pokud červeně – zkus to znova),

  1. Poskládej a přepiš slova do správného pořadí v přítomném čase prostém
  2. Přiřaď každou z vět ke správnému obrázku

Na závěr klikni na ´DONE´ ke kontrole – chyby si oprav

AJ – 6.třída

  • Slovníčka 2D-Culture
  • Opakování slovní zásoby každodenních činností a přítomného času prostého (online)
  • Tvorba vět https://agendaweb.org/exercises/verbs/present/affirmative-negative-questions-write – vytvoř kladnou větu/zápor/otázku z uvedených slov (viz příklad) POZOR na 3.osobu J.Č.
  • Game: otázky a odpovědi https://www.mes-games.com/dailyroutines.php – Klikni na míč (1-3 points) -> zobrazí se ti neúplná otázka/odpověď v přít.času prostém-> vyber z možností, která je správná a klikni na míč – pokud je odpověď správná, míč se trefí do koše/pokud ne, házíš znova. Za každou správnou odpověď získáváš daný počet bodů.
  • Game: otázky a odpovědi https://www.mes-games.com/dailyroutines.php – Podívej se na obrázek, vedle něj máš A: a B:. Tvým úkolem je sestavit otázku či odpověď (z políček níže). Poté klikni na check. Za každou správnou odpověď získáváš 1 bod. Každou větu/otázku dělej tak dlouho, dokud nebude vytvořena správně.
  • Každodenní činnosti https://learningapps.org/197136 (spoj obrázky k větám – klikni na „lízátko“ na každém obrázku a vyber správnou větu; po označení klikni na „fajfku“ v pravo pod obrázky – pokud věta svítí zeleně, určil si větu správně; pokud červeně – zkus to znova),

 

AJ – 7. třída

SLOHOVÁ PRÁCE (výběr ze dvou témat):

 

  1. MY FAVOURITE FILM

inspirací ti mohou být např.

apod.

Obsah práce:

  • Název filmu, žánr, režisér, rok
  • Vyjádři, proč je to tvůj oblíbený film
  • Herecké obsazení (stačí 2 hlavní hrdinové) + jejich charakterové vlastnosti ve filmu (kladné/záporné), popř. vzhled, co je typické pro tyto postavy,…
  • Děj (stačí stručně)
  • a jiné (př. hudba; speciální efekty; vyzdvihni nejlepší část filmu; pokud si četl knihu, můžeš porovnat, co se ti líbilo víc a proč, apod.)
  • fantazii se meze nekladou J

 

  1. MY FAVOURITE BOOK

Obsah práce:

  • Název, žánr, autor, rok vydání
  • Vyjádři, proč je to tvá oblíbená kniha
  • Hlavní postavy (stačí 2 hlavní postavy) + jejich charakterové vlastnosti (kladné/záporné), popř. co je typické pro tyto postavy,…
  • Děj (stačí stručně)
  • a jiné (př. vyzdvihni nejlepší část knihy; pokud si viděl i filmové zpracování, můžeš porovnat, co se ti líbilo víc a proč,…)
  • fantazii se meze nekladou J

 

Rozsah práce

Minimálně 140 slov, Microsoft Office Word (popř. i jiné)

Písmo

Times New Roman,

velikost písma 12,

řádkování 1,5

Odeslat na moji emailovou adresu petrusjurenova@seznam.cz DO 10.4.2020 (12:00hod.)

 

AJ – 8. třída

  • Opakuj si všechna nepravidelná slovesa
  • Procvičování předpřítomného času prostého v otázkách

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_perfect/Have_you_ever$_aj5445or – dopiš správný tvar slovesa v závorce

  • Online hry na procvičování otázek v daném času:

https://www.mes-games.com/animals4.php

  • Grammar
  1. BASKETBALL:
  • klikni na míč (1-3 points) -> zobrazí se ti neúplná otázka v předp.čase -> vyber z možností, která je správná a klikni na míč – pokud je odpověď správná, míč se trefí do koše/pokud ne, házíš znova. Za každou správnou odpověď získáváš daný počet bodů
  1. PIRATE CHALLEGE:

 

p. uč. Hrbáč 3. třída

Český jazyk

Stále opakovat slovní druhy zpaměti, u podstatných jmen opakovat jaký máme rod, číslo a pád (opakovat pádové otázky zpaměti), opakovat zpaměti vyjmenovaná slova po B, L, M, P. Nové učivo – prosím naučte se zpaměti vyjmenovaná slova po S na straně 80 a zkuste si projít strany 81 a 82 (opět zde doporučuji použít folie na psaní). Pracovní sešit do ČJ – prosím vypracovat strany 20 a 21. Opět připomínám pomůcku pro rodiče – z druhé strany pracovního sešitu jsou výsledky všech cvičení :-).

Matematika

Stále opakovat/doučit všechny násobilky od 1 do 10. Opakovat/doučit jednotky délky, hmotnosti a objemu. V učebnici Matematiky projít strany 94 a 95 pamětné odčítání – s dětmi jsme to sice probírali, nevím ovšem, jak moc si to zapamatovali. Je to tam ale velmi názorně vysvětleno, tak to snad zvládnete :-) Na straně 96 je pak rýsování kružnice. Pokud máte doma kružítko, můžete si zkusit na prázdný papír narýsovat pár kružnic, nic víc. Jinak pořád opakuji, že není potřeba dělat vždy úplně celou stránku. Pokud tomu děti rozumí, stačí každý den jen pár příkladů na procvičení.

Prvouka

V učebnici si přečtěte strany 52 Vzduch a půda, str. 53 Světlo a teplo a str. 54 Velikonoce. V pracovním sešitě pak prosím udělejte podle učebnice strany 44 až 47.

V případě jakýchkoliv otázek pište na můj email martin.hrbac@post.cz nebo volejte na mé číslo uvedené v ŽK.